GrknCnplt

30 Tem, 2019

Forum Ticaretinde Başarı

Yazan: Gürkan Canpolat Kategori: Her Şey ~ Okunma Süresi: 7 Dakika

Not

Bu yazı ilk defa, 27 Temmuz 2014 tarihinde WM Aracı‘nda yayınlanmış ve o günden bugüne 20 binden fazla okunma almıştır.

Dinamik sitelerin hayatımıza tamamen girdiği iki binli yıllardan bu yana sanal âlem epey gelişme kaydetmiştir. Bununla birlikte gündelik işlerimizin birçoğunu da artık bu mecralardan online olarak yapar hâle geldik. Bankacılık işlemleri, habercilik ve iletişim faaliyetleri, eğitim başta olmak üzere kamu işleri internet ortamı ile yapılır durumda olmuş ve tüm bunların bize zaman kazandırmasının yanı sıra işlevselliği ile de büyük kolaylıklar sağlamıştır. İnternet ortamındaki büyük pasta da e-ticaret sahası tarafından alınmış ve bu sektör kısa zaman içerisinde tüm dünyada faal bir şekilde inanılmaz büyümeler kaydetmiştir. E-ticaret alanının geniş yelpazesi de kendine has ayrımlar yapılmasını zaruri görmüş ve B2B, B2C, C2B, C2C ve B2E kod adı ile beş temel kısma dağılmıştır.

B2B e-ticareti, Business to Business’in kodlaması olup şirketlerin kendi aralarında yapmış oldukları ticareti nitelendirmektedir. Bu ticaret türü, genel olarak büyük toptancı firmaların, direkt perakende alışveriş yönetimini uygulayan şirketler ile gerçekleştirdiği sistemlerden meydana gelmektedir. B2C sistemi ise, en çok kullanılan ve sektörün asıl hitap ettiği son kullanıcıya yönelik e-ticaret türüdür. Bu sistemde firmalar, satışını yapmış oldukları ürünleri internet sitelerine tüm detayları ve fiyat unsurları ile birlikte ekler, bu şekilde de son kullanıcıya satışını gerçekleştirir. B2C kodu, Business to Consumer öbeğinden gelmektedir. Bir diğer ticaret türü de Comsumer to Business yani C2B’dir. Bu sistemde de satış işleminin farklı dönütler şeklinde oluşması amaçlanmıştır. C2B, kısacası son kullanıcı olan tüketicilerin, kurumsal şirketlere ürün satışı yapmasını ifade etmektedir. C2C ise, tüketici kesiminin yine aynı statüdeki tüketicilerle ticaret yapmasına olanak sağlayan sistemdir. Consumer to Consumer olarak nitelendirilen bu e-ticaret türü de rağbet görmektedir. Son olarak B2E, yani Business to Employee kavramını inceleyecek olursak da bu sistemin çok sık kullanılmadığını söylememiz gerekmektedir. Bu e-ticaret sistemleri, kurumsal firmaların kendi çalışanları için sağladıkları imkânlar ya da sadece onlara satışını yapmış oldukları ürünlerden mürekkeptir.

Tüm bu e-ticaret yöntemlerinin yanı sıra ayrım işlemine tabii olmamış bireysel çabalar da mevcuttur. Bu türler, genel mâniada bir ürünü değil, belli bir hizmeti müşterilerine sunmakta ve satmayı amaçlamaktadır. Bu ticaretlerin birçoğu da WM Aracı gibi forumlar aracılığıyla yapılmaktadır. Bu yazımızda, forum üzerinden ticaret yapmanın püf noktalarını ve başarıya ulaşan yolda izlememiz gereken adımları, naçizane bilgi birikimimiz ile anlatmaya çalışacağız.

Öncelik olarak belirtmemiz gerekirse, forum ticaretlerinin en sağlıklı yapıldığı mecra şüphesiz ki WM Aracı’dır. Dinamik yönetim kadrosu sayesinde sürekli ticaret işlemleri takip edilmekte ve dolandırıcılık faaliyetlerinin en aza indirgenmesi için muntazaman çalışılmaktadır. Doğru yerde emin olduğunuza göre artık yazımızın ana konusuna giriş yapabiliriz.

Yalnızca En Yetkin Hizmet

Paranın, hayatımızı idame ettirecek en önemli unsur olduğu göz önünde bulundurulursa herkes tarafından ihtiyacının hissedilmesi kaçınılmaz bir gerçektir. Para, yaptığımız işin doğru olması durumunda her zaman kazanılacak bir araçtır. Webmasterlara verdiğimiz hizmet göz önünde bulundurulursa, öncelikle hangi ürün ya da hizmeti satacağımıza iyi karar vermiş olmalıyız. Bunun bir ilk aşama olduğu göz önüne alınırsa, sadece en başarılı olduğumuz hizmeti satışa çıkarmamız bizim açımızdan doğru bir karar olacaktır. Bu şekilde en yetkin olduğumuz alandaki başarılarımızı tek bir noktada birleştirerek forumda daha kaliteli bir ticaret yapabiliriz. Bu demek olmuyor ki tüm ticaretimiz salt bir unsurdan meydana gelsin. Elbette ki belli dönemlerle alternatif hizmet ve ürün satışına girebiliriz. Ancak asıl başarımızı, en yetkin olduğumuz konuda yakalamamız gerektiğini unutmamalıyız.

Hizmeti Duyurma Yöntemleri

Çok kaliteli bir hizmet sunsak da, bunun tanıtımını yeterli düzeyde ve doğrulukta yapmadığımız sürece satışlarımız hiç iyi gi